Pages

Coretan 90: hari fiesta...

bermulanya coretan 90...

Jika jumaat lepas aku 'bermalam fiesta'. Maka pada hari sabtu, 8 mei 2010 yang lepas aku 'berhari fiesta' pula. Seawal jam 930 pagi (awal ke?), beberapa kanak2 tts telah berkumpul dan bertolak ke ULU LICIN bagi menunaikan hajat sempena bermulanya study week semester ini. Kanak2 yang terlibat adalah aku, USOP, AM, DAUD, NIK, FATINA, NUZUL, FARAH, DORA dan JUJU (DORA dan JUJU adalah ahli nominal/lelap/tidur TTS).

Sebelum ke ULU LICIN, kami bersarap dahulu di RESTORAN SALAM taman maju agar tidak lapar di kemudian hari. Setibanya di ULU LICIN, kami melakukan pelbagai aktiviti, antaranya membasahkan insan lain, menjadikan AM sebagai AM-pangan, terjun dari atas batu ke dalam air, menyembur2 air seperti naga dan banyak lagi. Ketika ini juga trip kedua dari UTP consists of SYAKIR, TUYA, HELHAL dan NISA pun tiba. Kami sangat gembira ketika di ULU LICIN kerana kami dapat kembali ke habitat asal kami.

Selepas ULU LICIN, kami ke RESTORAN UNCLE ZAM's pula untuk menjamu selera. Kemudian kami pun kenyang.

Setelah kenyang, kami bertolak ke TELUK SENANGIN bagi menonton matahari menghilangkan dirinya. Sangat cantik! Kami juga gembira di sana. Kami bergambar, mengkebumikan obor2, makan pisang goreng tak sedap yang TUYA beli dan berkawan dengan abang bangla.

Kemudian setelah selesai bersolat maghrib, kami bertolak pula ke pusat karoke 'TITI ......' (tak ingat name) untuk berkaroke.

Setelah 2 jam berlalu, kami kemudiannya menjamu selera lagi di MEKDI Manjung. Di MEKDI Manjung, kami kemudian berdiskusi bagi menentukan destinasi seterusnya kerana mengikut tentatif, kami perlu pulang pada jam 3 pagi, walhal ketika itu baru jam 1 pagi. Lalu kami pun berbincang dan berbincang dan berbincang...(NUZUL dan DORA tidak melibatkan diri dalam perbincangan kerana mereka sedang tidur) Antara cadangan2 bernas yang diberikan adalah, CAMERON, PENANG, PUTRAJAYA, TELUK BATIK, TELUK RUBIAH, KELLIE's CASTLE dan 'CASTLE' depan sikit dari KELLIE's CASTLE.

Setelah mengambil kira semua faktor, lalu kami pun berkeputusan untuk ke TELUK RUBIAH. Namun akibat driver yang kurang cekap, kami pun terlajak sampai ke TELUK BATIK. Di TELUK BATIK kami pun turun dan berborak2 dan berjalan2 di tepi pantai pada jam 230 pagi itu.

Selepas itu kami pun pulang pada jam 3. Meski penat, aku tetap seronok pada hari itu. Ingin sekali aku mengulangi trip2 seperti ini dikemudian hari. Oh,sedihnya bila mengenangkan aku akan meninggalkan student life yang menarik ini tahun hadapan...Oh~

*gambar2 di facebook

berakhirnya coretan 90...

0 comments:

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.