Pages

coretan 28: Kingco...

bermulanya coretan 28...

aku mulakan coretan dengan gelak. ha ha ha

eh, dengan bismillah patutnya.

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

kemudian baru gelak. ha ha ha

kenapa?

sebab satu lagi transaksi jual beli internet telah berjaya kulakukan.

bilamana satu hari aku terbaca iklan di mudah.my.

KingCo VCD Player

RM 10



(gambar ni aku yang lukis...bukan yang dalam iklan...) (-_-)

sepuluh hinggit?? wadda??~

tanpa berlengah aku mengepos email kepada si pengiklan merangkap penjual.

kemudian connection antara buyer and seller pun berlaku.

tanpa sebarang perjanjian sah ataupun hitam putih.

aku mengirim wang RM20 sebagai pembayaran harga barang dan khidmat pos.

sedangkan aku tahu bila-bila masa aku boleh di'kencing' oleh si seller.

namun aku yakin dengan intuisi aku.

si seller tidak menipu.

akhirnya tranksaksi berjaya dan masing-masing menerima bahagian sendiri.

kondisi barang sangat baik dan aku berpuas hati.

kenapa VCD player?

bukankah sekarang zaman DVD?

sebabnya di pasaran hanya ada CD KARAOKE.

tidak pernah aku jumpa DVD KARAOKE. ha ha

aku berniat untuk mempunyai set karaoke ku sendiri di dalam bilik ku di rumah.

jadi misi seterusnya adalah mencari TV 14" yang murah.

ada siapa mahu jual?

aku suka~ aku suka~

berakhirnya coretan 28...

4 comments:

Akin Muhammad said...

dem. VCD player RM20. gila

'playa2' yang murah ada tak? =p

khair al-nizam said...

kalo nk boleh carik...

tapi kene ade komisen r...

haha

Hafidz Gafa said...

aku suka la lukisan ko.

suka suka suka (baca gaya upin n ipin)

tetiba aku rasa comey lak...hahaha)

khair al-nizam said...

eewww~~

(bile terbayang kapten rasa diri comey...haha~)

nway thanks~ =D

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.