Pages

coretan 29: aku mahu pulang...


bermulanya coretan 29...

aku mahu pulang.

ke kampung halaman.

dimana ada ayahanda dan bonda.

dan Combi.

juga Mike dan Don.

dalam rumah dua tingkat tinggalan British itu.


aku mahu pulang.

meninggalkan suasana kampung palsu.

yang tak berapa nak kampung ini.

agar dapat kutangguh sesak kepala.

dan kulepas sangkut nafas.

dalam deru angin sepoi.

dalam debu merah tanah.


aku mahu pulang.

berbuaian buatanku sendiri.

yang tersangkut baik di dahan mempelam.

yang kan terbuai molek bila diusik.


aku mahu pulang.

mencipta indah lelapku.

dihadapan kotak kaca bercerita.

diatas nipis kekabu berbungkus.

ditengah ruang alfa senda tawa.


aku mahu pulang.

aku mahu pulang.

aku mahu pulang.

bila tiba masanya.

insyaAllah...

berakhirnya coretan 29...

~~rumahku syurgaku~~


p/s: Combi adalah seekor kucing. Mike dan Don adalah dua ekor kura-kura.

10 comments:

Akin Muhammad said...

waha. artwork yang comel, lagi sekali.

dah banyak nnt leh buat pameran

haha

apan lee said...

owh3..
ko nye post kali ni..
wat ak lg nk..
BALIK!!!
adei..
-______-"

p/s:igtkn dpt blik weekend ni..tp ade xplorc la plak..dedem xplorc..gedebush~~

khair al-nizam said...

to akin:
haha...
bole2.
pameran kt mph je la.
(mph as multipurpose hall...haha)

to arque:
2 la psl...
kite ni mangse keadaan.
aku pn x sure dpt blik ke x...
huaaa~~~
T_T

Akin Muhammad said...

@kerel & arque: aku akan balik kampung weekend ni. yesza! =p

khair al-nizam said...

WUTEVA~

hahah~

Keheng said...

huahuahua,sabar bro.ada harga yang perlu dibayar untuk setiap pengorbanan.be strong.c ya in kampung,eh,ladang kita.

khair al-nizam said...

hoho...

pertama kali abang sulung ku bersuara di sini...hehe

hmm..nmpknye cuti mid sem nnt la kite jmpe...

kem slm kt kak ila ngn ammar ye...huhu

Half said...

ape cer balik.... hahah

Akin Muhammad said...

mid sem korang takleh balik, ada trening. =p

khair al-nizam said...

ahh...aku nk blik jgk...

nk main buai~

haha~

weh2...aku trase nk mndi laut lak la...

hahaha~

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.