Pages

small things

Hari ni aku balik dari opis lambat sikit. Kurang lebih jam 830. Lepas menonton wayang kisah robot bergaduh sesama robot sambil manusia join sekaki, Transformers 3: Dark of The Moon. Aku tonton versi 3D. Walaupun aku sebenarnya kurang minat tonton versi 3D kerana tak berapa selesa dengan keadaan imej yang satu didepan dan satu dibelakang. Aku mudah jadi hilang fokus lalu terlepas aksi-aksi hebat yang ingin dipaparkan. Namun aku tak mahu ulas panjang tentang itu. Tak bermanfaat. Sekadar untuk hiburan semata.

Ketika aku dalam perjalanan balik, setelah tiba di stesen ERL Salak Tinggi, aku bergegas turun dan terus mendaki tangga untuk ke seberang. Aku tinggalkan satu anak tangga dalam setiap langkahan agar aku cepat tiba di atas. Saat aku tiba di anak tangga terakhir, aku tertoleh kebelakang dan terlihat olehku seorang makcik yang sedang perlahan-lahan menaiki satu demi satu anak tangga sambil menjinjing satu beg baju berwarna biru. Payah sekali kelihatannya. Dengan umur yang sebegitu dan bebanan yang berat.

Terdetik niat murni di hatiku untuk turun kembali dan membantu orang tua itu. Namun kakiku menidakkan niat dan terus melangkah ke depan. Dan kemudian dalam setiap langkahku selepas itu, aku menyumpah dan memarahi diri sendiri. Aku sesal kerana tidak menoleh lebih awal. Aku sesal kerana tidak turun semula dan membantu. Aku sesal.

Begitulah hidup, walaupun perkara itu nampak remeh, namun tekadang ia mampu merubah keseluruhan jalan cerita. Macam orang barat kata, it's the small things that matter...

1 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.