Pages

coretan 68: kisah masa laluku...

bermulanya coretan 68...

Apa yang aku terlepas? Raya? Teater? Cinta? Hmm...

Tak mengapa. Kita singgah satu persatu. Bermula kisah raya...Kemudian nanti tentang teater...dan ketiga? Cinta... Hmm, ada apa dengan cinta? Biarlah cerita berbicara...

Kisah 1: Raya

Raya ku seperti biasa. Seperti yang lepas2. Tidak terlalu banyak perubahan. Cuma ini kali pertama kami beraya di rumah baru...baru pindah. Kurang lebih sambutan raya kali ini dirasakan lebih selesa dan meriah. Pada malam hari, hanya rumah kamilah yang terang berhias dengan lampu lip lap dan cahaya dari sumbu2 pelita sekitar kejiranan itu.








Kisah 2: Teater

Hmm..teater pun ada cerita besar jugak. "The Shark Attack Theater Tour" dah mula menyerang 2,3 minggu lepas. Bermula di UTP, kemudian minggu ini di Taman Budaya Ipoh dan...akan datang di Taman Budaya Kuala Lumpur, join venture dengan The Qum Actors. So sesape yang berminat boleh la datang. For details visit www.tronohtheatershop.blogspot.com.my

Kali ini buat pertama kalinya aku mewakili The Qum Actors mementaskan Miao Miao Sang Arnab. Aku pernah berlakon cerita ini beberapa tahun lepas namun dalam versi yang sedikit lain, Cinta Sang Arnab. Namun masih sama dari segi jalan cerita, plot dsb. Cuma watak dan perwatakan yang ditukar sedikit. Tika itu aku memegang watak Roy, seorang playboy. Namun kali ini aku memegang watak Paktam. Seorang pakcik yang busy body. Sungguh, aku tak pernah memegang watak orang tua memandangkan sebelum ini watak tua sering didominasi oleh seorang rakanku yang tidak perlulah namanya disebut disini. (Jangan risau Khairul Anwar Samad, aku jaga privasi kau...k) Terus, mari kita lihat beberapa snap sementelah sesi latihan dan promosi Miao Miao Sang Arnab dari TQA.







Kisah 3: Cinta

Hmm..kompleks kisah ini. Ada apa dengan cinta? Sukar untuk kuceritakan. Tidak seperti kisahku lepas2. Terasa seronok untuk dikongsi. Namun kali ini, entahlah...benar sukar. Ringkasnya, aku menemukan seorang kenalan lama dan kembali berhubung dengannya tika ini. Cukuplah sekiranya itu sebagai pemula cerita. Izinkan aku menyusun dahulu baris2 kata cerita sebelum ku hamparkan disini kemudian...begitu pintaku.

Oh,cukuplah disini aku bercerita. Lain hari aku tiba lagi.

berakhirnya coretan 68...

3 comments:

younik said...

(Jangan risau Khairul Anwar Samad, aku jaga privasi kau...k)

nais one~

Nikeda said...

stylo milo giler gambar raya anda tersebut... huhuhu

rasanyer masih lum terlambat utk wish selamat hari raya maaf zahir dan batin kan...

Anwar Samad said...

MACAM HARAM!

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.