Pages

coretan sepuluh: coretan kilonewton (kN)

...bermulanya coretan sepuluh...

coretan ini bertarikh 14 november 2008, jam 10:46 pagi.lokasi catitan ku di common room blok v3.cuaca cerah,cantik.mungkin rahmat Jumaat.penghulu segala hari.selamat hari jumaat ku ucapkan.semoga hari ini membawa lebih makna buat kalian.

kondisi ku ketika ini adalah mengantuk,penat dan sedikit berilmu.hoho mengapa? kerana aku sedang berusaha memahami dan mengingat apa yang terkandung dalam satu subjek yang berjenama kebarangkalian dan statistik.kerna pada petang ini akan berlakunya satu lagi kertas peperiksaan akhir tahun ku bagi semester julai 2008.aku akan diuji tentang subjek itu.

kalau mahu dikira,dicampur,ditolak,dibahagi,dikuasa dua,difaktorial,dan dilogaritmik,masa tidurku tadi hanyalah campur tolak satu jam saja.inilah bahana mengulangkaji akhir masa.tapi peduli apa aku,memang itu tabiat.susah untuk dibuang.kata orang barat,lambat itu lebih baik daripada tidak langsung.sila terjemah sendiri.

peperiksaan adalah untuk menguji.dan nampaknya aku memang cukup teruji untuk semester ini.kerana jadual tiga kertas periksa yang berturut.yang pertama pada rabu petang.kedua khamis pagi.dan ketiga jumaat petang.justeru memang tekanan agak kuat menekan.kertas ku akan terjadi pada pukul tiga.berlanjutan sehingga enam petang.

mataku kurasakan merah.walaupun aku sendiri tak tahu bagaimana 'rasa' merah itu.perutku pula agak memulas kesakitan.mungkin ada tahi yang ingin keluar.ahh,ini mesti bahana sarapan pagi.kerna sudah lama betul rasanya aku tidak bersarapan pagi.kerna aku selalu lewat hidup semula dari mati sementara.dan tadi kuey-tiaw kafe usm telah menjadi santapan ku.

aku punyai tiga teman ulangkaji.iaitu aji,deng dan pai'e.di saat ini hanya aji yang ada disini.tapi...dia sedang berkeruh gembira di atas sofa hitam itu.kertas petang ini mungkin bukan masalah besar baginya kerna apa yang aku tahu matematik adalah subjek kesukaannya.tapi bukan aku.aku brengsek skali sama matematik.aku dan matematik memang tiada jodoh.lebih baik aku membaca dari mengira.ABC lebih mudah dari 123 bagiku.

oh,sudahlah.masaku sudah semakin suntuk.masa itu minyak petrol.lebih baik aku meneruskan pengajianku.walaupun keinginan untuk tidur sangat tinggi sekali dalam kotak sanubariku.tapi apa boleh buat.biarlah ia di situ menemaniku...salam permisi.

p/s: kilonewton menggambarkan tekanan yang sedang kuterima ketika ini....

...berakhirnya coretan sepuluh...

3 comments:

Akin Muhammad said...

oh. aku tahu 'rasa' merah.
tanyalah pada mat merah.

khair al-nizam said...

abes ko igt aku tau rse 'ijau'?huhu

Anonymous said...

haha .. bes dowh tdo atas sofa ya .. totally comfortable .. haha .. lek2 .. nxt wk ad 3 gk paper menunggu .. jom study .. hehe

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.