Pages

Coretan 85: kata2 kembali...

bermulanya coretan 85...

oh,coretan 84 bertarikh january 10, 2010. dan hari ini bertarikh march 11, 2010. genap 3 bulan 1 hari aku tidak mencoret. entah mengapa, dalam jangkamasa itu, keinginan ku untuk mencoret menjadi sangat low. kalau diikutkan sangat banyak yang boleh aku coretkan sebenarnya. namun entah mengapa, niatku untuk mengupdet blog ini sering terkandas. ada saja yang menghalang.

namun kini ku telah kembali. sebagai pendorong, aku tukarkan layout blog ku ini. agar ku lebih bersemangat untuk mengupdet di kemudian hari. dan aku suka layout baru ni. cantik. =) benarnya beberapa blog yang aku baca kebelakangan ini juga telah menjadi inspirasi ku untuk mencoret semula. jika kini aku tidak coretkan cerita kehidupanku kini, mungkin di masa depan aku kan lupa sebahagian besar darinya. maka sayanglah kenangan2 manis ku yang lalu itu jika tidak dikenang.

benarnya kini aku sedang sibuk dengan latihan teater bangsawan Tuah Hang Jebat yang akan dipentaskan bulan 4 akan datang. aku yang memegang watak Hang Tuah memikul tugas yang agak berat dalam pementasan kali ini. namun seperti pementasan2 yang lepas, akan ku berikan segala yang termampu dalam pementasan kali ini. ini adalah kali pertama TTS mementaskan teater bangsawan yang benarnya lebih kompleks dari yang biasa. namun aku percaya dengan kebolehan ahli-ahli kumpulan ku ini. bila kami bersama, tiada yang mustahil.

aku juga baru tenang dari latihan nasyid untuk pertandingan 2 hari lepas. in-saff pada tahun ini kurang bernasib baik. hanya menduduki tempat kedua. kalah tipis di belakang All For Ummah (AFU). namun kami tetap bersyukur kerana kami percaya setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya. ini adalah kali terkakhir aku menyertai pertandingan ini. kerna ini tahun terakhirku di utp. insyaAllah. apapun, aku tetap puas dengan ahli kumpulan kerana telah memberikan yang terbaik dalam pertandingan tempoh hari. tahniah dan terima kasih kuucapkan.

hari2 ku kini berlalu seperti biasa. aku akan kembali lagi selepas ini. bila ada apa2 yang ingin ku kongsikan nanti. jumpa lagi...

berakhirnya coretan 85...

0 comments:

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.