Pages

coretan 25: idea...idea...idea...

bermulanya coretan 25...

idea. idea. idea.

pada kebiasaanya.

pada satu masa idea tu datang melimpah-ruah.

terutamanya ketika di dalam 'bilik termenung'.

tapi sayangnya masa itu idea tersebut tidak diperlukan.

lalu ia dibiarkan pergi bersama air yang membasuh kotoran.


tiba suatu masa lain.

punyalah susah idea tu nak keluar ibarat tahi keras.

sedangkan masa tu situasi sangat memerlukan.

ibarat memerlukan air setelah selesai menunaikan hajat.


aku mencoret perihal idea untuk menulis skrip.

kerana aku perlu menulis satu skrip untuk sketsa pendek.

tidak lama. hanya 10 minit sahaja.

tapi memikirkannya sahaja mungkin mengambil masa 10 hari.

memandangkan boundary condition yang perlu diambil kira.

contohnya;- sketsa bertemakan Arab.

Ya Habibi~

dan sebagai reference buat masa ini.

apa yang berlegar di kepala otak aku hanyalah:-

  1. Aladdin
  2. Ali Baba
  3. Kassim Baba
  4. Marjinah

siapa-siapa rasa ada idea menarik.

bantulah aku seadanya.

Ya Habibi...Ya Maulana...Ya Siddiq...

MasyaAllah~



berakhirnya coretan 25...

4 comments:

Akin Muhammad said...

ooo ni yg utk MAKK tu ke? (bukannya nak bagi idea kan. haha)

khair al-nizam said...

tu r psl...komen x mmbantu lgsg...haha~

Akin Muhammad said...

aku pun tak ada basic idea pasal arabic2 ni

mungkin lepas aku tgk teater sirah junjungan leh dapat idea

ha ha

khair al-nizam said...

sirah junjungan?? ade ke? huhu~

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.