Pages

Coretan 95: aku dan kambing...

bermulanya coretan 95...

Coretan kali ini bukanlah tentang orang yang berbau, takutkan air mahupun mengembek seperti kambing. Tetapi tentang aku yang baru menyedari bahawa daging kambing bukanlah makanan yang sesuai untuk tubuh badanku ini.

Ini kerana semalam aku telah ke restoran shabu2 bersama rakan2 serumah. Bagi yang kurang tahu, Shabu2 adalah restoran steambot yang menggunakan prinsip perniagaan, 'bayar sekali, makan sampai mati...'. Dengan hanya sekali bayaran sebanyak 17 hinggit, anda boleh makan apa saja yang dihidangkan termasuk barbeque, aiskrim, main menu seperti nasi, meehoon dsb, steamboat, buah-buahan dan banyak lagi. Ianya terletak di daerah Manjung, perak. Kurang lebih 1 jam perjalanan dari UTP.

Jadi setelah selesai makan pada malam itu. Kami pun pulang. Pada malamnya aku sungguh tak lena tidur akibat...'kepanasan'. Setelah diteliti, barulah ku sedar bahawa ianya mungkin efek daging kambing yang kujamah ketika di Shabu2. Kalau diikutkan, aku hanya menjamah sedikit saja daging tersebut. Namun panasnya seperti aku telah memakan seekor kambing Pakcik Kordi secara mentah! (ok exagerate...)

Dan sejak itu, aku lalu berkeputusan untuk tidak makan daging kambing lagi. Maka bergembiralah kamu wahai kambing2 di Malaysia kerana jumlah pemakanmu telah kurang seorang bermula hari ini.



"syukur~~~" dodi, kambing pakcik kordi

berakhirnya coretan 95...

1 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

::disklemer::

Segala coretan yang dimuatkan dalam laman 'corat coret kehidupan' ini adalah hasil tulisan Khairil Nizam Bin Mohamad Darus. Sebarang jenis ambilan dan adaptasi dari laman ini perlulah dengan kebenaran. Beliau menulis berdasarkan pemikiran, pengetahuan dan pengalaman sendiri tanpa berniat untuk menyinggung atau mempersendakan sesiapa. Sekiranya ada yang tidak senang dengan apa yang disampaikan, harap dimaafkan. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah S.W.T.